SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

Performer: SUPERMAX / スーパーマックス Album / collection: «Discography on vinyl» Label / country: ⒸⓅ 1977-1990 Atlantic / Elektra Records Source: Rip by bazar, Dymokust scans by inet… ⇒ Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •11•12•12•13•12•13•14•12•13• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Pop, Electronic, Funk / Soul, Reggae, Rock Fusion, Austrian Disco Year (info): 1977-1990 (9 × Original vinyl LP, 1St Press, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: 32bit/96kHz Stereo Covers:
SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

Performer: SUPERMAX / スーパーマックス Album / collection: «Discography on vinyl» Label / country: ⒸⓅ 1977-1990 Atlantic / Elektra Records Source: Rip by bazar, Dymokust scans by inet… ⇒ Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •11•12•12•13•12•13•14•12•13• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Pop, Electronic, Funk / Soul, Reggae, Rock Fusion, Austrian Disco Year (info): 1977-1990 (9 × Original vinyl LP, 1St Press, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: 32bit/96kHz Stereo Covers:
03 05, 2024
DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

Performer: Various Album / collection: «Disco 70’-80’-90’s» +++++ Series: Original Vinyl LP™ – Label / country: ⒸⓅ 1975-2024 Made in Europe, Japan, USA. Source: Rip by bazar, Dymokust …and many others… > Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •15•13•13•12•13•13•12•12•12•12•13•12•14•13•14•12•13•13•13•13•14• •12•14•13•12•13•14•11•16•12•12•13•13•12•15•13•15•12•12•13•13•13•13•13•13•14•14•12•13•12•
DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

Performer: Various Album / collection: «Disco 70’-80’-90’s» +++++ Series: Original Vinyl LP™ – Label / country: ⒸⓅ 1975-2024 Made in Europe, Japan, USA. Source: Rip by bazar, Dymokust …and many others… > Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •15•13•13•12•13•13•12•12•12•12•13•12•14•13•14•12•13•13•13•13•14• •12•14•13•12•13•14•11•16•12•12•13•13•12•15•13•15•12•12•13•13•13•13•13•13•14•14•12•13•12•
03 05, 2024
Mark Knopfler - The Boy 2024

Mark Knopfler - The Boy 2024

Исполнитель: Mark Knopfler Альбом: The Boy Жанр: Rock, Blues Rock, Country Rock Год: 2024 Страна: UK (Blyth, Northumberland) Лейбл: EMI Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 192kHz Stereo Размер: 872 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
Mark Knopfler - The Boy 2024

Mark Knopfler - The Boy 2024

Исполнитель: Mark Knopfler Альбом: The Boy Жанр: Rock, Blues Rock, Country Rock Год: 2024 Страна: UK (Blyth, Northumberland) Лейбл: EMI Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 192kHz Stereo Размер: 872 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
03 05, 2024
Архивы
Май 2024 (101)
Апрель 2024 (728)
Март 2024 (927)
Февраль 2024 (1002)
Январь 2024 (929)
Декабрь 2023 (799)
full-date Автор: vitaljazz, 29 мая 2010, Комментариев: 0, Просмотров: 1 275

ISILDURS BANE - SEA OF REFLECTIONS / EIGHT MOMENTS OF ETERNITY - 1985 / 1987

ISILDURS BANE - SEA OF REFLECTIONS / EIGHT MOMENTS OF ETERNITY - 1985 / 1987

YEAR: 1985 / 1987
STYLE: Symphonic Progressive Rock
FORMAT: APE (Image + Log + Cue + Scans + 5% Recovery)
SIZE: 466 Mb
COUNTRY: Sweden
THE BAND: Christian Jerhov / trombone; Bengt Johansson / sax; Mats Johansson / keyboards; Stigge Ljunglof / bass on "Sea Reflections"; Jan-Ove Nilsson / trumpet, Flugel horn; Jan Sverinsson / keyboards, mallets; Kjell Severinsson / drums, percussion; Frederic Janacek / bass on "Eight Moments"; Hallads enemblen on "Eight Moments"

Второй альбом группы Sea Reflections был выпущен в 1985 и, по сравнению с дебютным альбомом, продемонстрировал серьезные изменения в музыке Isildurs Bane. Группа стала исключительно инструментальной с добавлением духовой секции, со стилем, сильно смещенным в направлении симфо-фьюжн. Альбом звучит более «современно», благодаря использованию аналоговых и цифровых синтезаторов и синтетических ударных, хотя для любителей симфопрога это может показаться слишком авангардным.

Между тем, Isildurs Bane выезжают в свое первое «международное» турне по Германии в 1986. Музыка группы была достаточно хорошо принята аудиторией, что укрепило веру Isildurs Bane в самих себя и в необходимость продолжения концертной деятельности.

Третий альбом Eight Moments of Eternity, вышедший в 1987, демонстрирует некоторое ослабление джазового звучания медной группы и возвращение к более широкому использованию клавишных и даже флейты, хотя стилистически не слишком отличается от Sea Reflections.

Концептуальность тоже была отставлена в сторону - Eight Moments of Eternity представляет собой восемь тем, практически не связанных друг с другом. На этом же альбоме в Isildurs Bane появляется и новый басист Fredrik Janacek, имевший до этого опыт в джазе, фанке, R&B и даже театральной музыке, что оказало заметное влияние на группу.

Отказ от вокала дал Isildurs Bane возможность выражать себя исключительно посредством музыкальных инструментов, к чему, очевидно, стремились все участники группы с самого начала – выражать не смысл, но настроение. Тем не менее Isildurs Bane продолжают использовать силу слова, но уже на конвертах альбомов и в буклетах, комментируя свои идеи, заложенные в музыке. Позже, Isildurs Bane разовьют свой собственный стиль и на сцене с использованием света, слайдов, звуковых эффектов и текста, но уже не в вокальной форме а в «закадровом» виде, еще более стимулируя воображение слушателя.
http://www.progmusic.ru

The first album from a peculiar era in Isildurs Bane's résumé, "Sea Reflections" happens to be a delicious a jazz-rock album with symphonic leanings spread around in places: it is conceived with genuine melodic creativity and performed with skill and taste. Right from the start, the use of brass and percussion is prominent (besides saxophonist Bengt Johansson's featured presence, there are some occasional guests on extra horns, plus Mats Johansson uses some horn-like sounds as part of his keyboard inputs), and so is the installment of strong jazzy grooves in the rhythm section. The result is partially related to the stylish melodic sort of jazz-rock that bands such as Spyro Gyra had come to master and put on the jazz mainstream's frontline in the 80s. But there are also elements of candor that may somewhat remind us of Brand-X at times; plus, the tuned percussion (a.k.a. mallets) bears a sense of majesty we can also trace in Maneige's jazz-fusion albums as well. Conceptually, the "Sea Reflections" album revolves around the images and customs of fishermen. The opener 'Blizzard' is a pleasant entry in the album's general framework. 'Batseba' is also a joyful piece, but this time the ceremonious undertone adds some subtle seriousness when compared to the opener. Johanssen's leads are usually on the symphonic side of things, being closer to Pete Bardens or Kit Watkins than, say, Chick Corea or George Duke. One who is really well integrated into the jazz thing individually is guitarist Mats Nilsson: his playing, while remaining melodic and well-constructed, has acquired a dynamics different to that he used in the band's first two releases (symphonic with extra touches of folk). 'Sea Reflections Part 1I brings back the opener's sense of joy in full swing. Wave crashing sounds connect this track's end to the beginning of 'Sea Reflections Part II', a lovely slow piece that brings something of the most lyrical portion of the album - it sounds pretty much like Happy the Man-meets-Maneige, comprising delicate synth solos and some mellotron chorale layers. 'Poseidon' states a total return to the jazzy groove, being a proper kind piece of music that contrasts the ethereal imagery inspired by the preceding track. 'Bilbo', in turn, brings back the lyricism in the shape of a slow jazzy tune on a blues tempo: the sax lead is beautiful, related to the sort of reflective magic present in Weather Report's softer material. 'Top Secret - UFO' is real funky, and now that WR has just been mentioned, this one seems inspired by the spirit of Zawinul's classic composition 'Birdland'. Starting with a powerful drum intro, 'The Story of Chester & Sylvester' closes down the album: it states a continuation of the preceding track's general mood, perhaps with an added touch of joy from tracks 1 & 3. While not being an essential IB album in itself, "Sea Reflections" is a very good item that prog fans should enjoy, besides using it to understand the artistic evolution of a band that is, nowadays, a staple in the prog genre's development from the 90s onwards.
http://www.progarchives.com



Track Listing:

"Sea Reflections" (1985)
1. Blizzard (5:10)
2. Batseba (4:10)
3. Sea Reflections Part I (5:34)
4. Sea Reflections Part II (6:25)
5. Poseidon (4:02)
6. Bilbo (3:45)
7. Top secret-UFO (5:05)
8. The Story Of Chester and Sylvester (4:25)

"Eight Moments of Eternity" (1987)
9. Lady in Green (3:55)
10. The Factory Man (4:44)
11. Ben-Oni (5:12)
12. The Second Step (3:00)
13. Happy Hip Hop (5:12)
14. In the Same Class (4:16)
15. Gheel (5:50)
16. Above the Roofs (3:18)


The Band:
- Christian Jerhov / trombone
- Bengt Johansson / sax
- Mats Johansson / keyboards
- Stigge Ljunglof / bass on "Sea Reflections"
- Jan-Ove Nilsson / trumpet, Flugel horn
- Jan Sverinsson / keyboards, mallets
- Kjell Severinsson / drums, percussion
- Frederic Janacek / bass on "Eight Moments"
- Hallads enemblen on "Eight Moments"

Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.



Теги:

Комментарии отсутствуют

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
2009-2024 © Lossless-Galaxy
Все права защищены