SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

Performer: SUPERMAX / スーパーマックス Album / collection: «Discography on vinyl» Label / country: ⒸⓅ 1977-1990 Atlantic / Elektra Records Source: Rip by bazar, Dymokust scans by inet… ⇒ Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •11•12•12•13•12•13•14•12•13• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Pop, Electronic, Funk / Soul, Reggae, Rock Fusion, Austrian Disco Year (info): 1977-1990 (9 × Original vinyl LP, 1St Press, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: 32bit/96kHz Stereo Covers:
SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

SUPERMAX «Discography on vinyl» (9 × LP • 1St Press • 1977-1990)

Performer: SUPERMAX / スーパーマックス Album / collection: «Discography on vinyl» Label / country: ⒸⓅ 1977-1990 Atlantic / Elektra Records Source: Rip by bazar, Dymokust scans by inet… ⇒ Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •11•12•12•13•12•13•14•12•13• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Pop, Electronic, Funk / Soul, Reggae, Rock Fusion, Austrian Disco Year (info): 1977-1990 (9 × Original vinyl LP, 1St Press, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: 32bit/96kHz Stereo Covers:
03 05, 2024
DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

Performer: Various Album / collection: «Disco 70’-80’-90’s» +++++ Series: Original Vinyl LP™ – Label / country: ⒸⓅ 1975-2024 Made in Europe, Japan, USA. Source: Rip by bazar, Dymokust …and many others… > Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •15•13•13•12•13•13•12•12•12•12•13•12•14•13•14•12•13•13•13•13•14• •12•14•13•12•13•14•11•16•12•12•13•13•12•15•13•15•12•12•13•13•13•13•13•13•14•14•12•13•12•
DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

DISCO 80's «Exclusive for "lossless-galaxy" Vinyl Collection» (363 × LP • Only Best Albums • 1975-2024)

Performer: Various Album / collection: «Disco 70’-80’-90’s» +++++ Series: Original Vinyl LP™ – Label / country: ⒸⓅ 1975-2024 Made in Europe, Japan, USA. Source: Rip by bazar, Dymokust …and many others… > Conversion 32/96kHz by KoGGaN™ Official DR value: •15•13•13•12•13•13•12•12•12•12•13•12•14•13•14•12•13•13•13•13•14• •12•14•13•12•13•14•11•16•12•12•13•13•12•15•13•15•12•12•13•13•13•13•13•13•14•14•12•13•12•
03 05, 2024
Mark Knopfler - The Boy 2024

Mark Knopfler - The Boy 2024

Исполнитель: Mark Knopfler Альбом: The Boy Жанр: Rock, Blues Rock, Country Rock Год: 2024 Страна: UK (Blyth, Northumberland) Лейбл: EMI Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 192kHz Stereo Размер: 872 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
Mark Knopfler - The Boy 2024

Mark Knopfler - The Boy 2024

Исполнитель: Mark Knopfler Альбом: The Boy Жанр: Rock, Blues Rock, Country Rock Год: 2024 Страна: UK (Blyth, Northumberland) Лейбл: EMI Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 192kHz Stereo Размер: 872 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
03 05, 2024
Архивы
Май 2024 (90)
Апрель 2024 (728)
Март 2024 (927)
Февраль 2024 (1002)
Январь 2024 (929)
Декабрь 2023 (799)
full-date Автор: ALLexxess, 2 мая 2011, Комментариев: 3, Просмотров: 3 175

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010

Lossless Galaxy Release

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010


May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010



Исполнитель:
May Blitz
Альбомы:
--------------------------------------------
1970 May Blitz (Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010)
Universal Music Japan UICY-94682
Ⓟ & © 1970 Mercury Records Ltd. (UK)
Copy No. 0527

--------------------------------------------
1971 The 2nd Of May (Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010)
Universal Music Japan UICY-94683
Ⓟ & © 1971 Mercury Records Ltd. (UK)
Copy No. 0017

--------------------------------------------
Информация:
Vertigo Records / Universal Music Japan
Mini LP (Cardboard Sleeve) / Limited Release

Жанр: Rock / Progressive Hard Rock / Blues Rock
Release Date: 27/10/2010
Формат: FLAC / Level 8 (img + *cue + log, AccurateRip)
Качество: lossless
Covers: format PNG 600dpi, full scans
Размер:
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Каждый CD можно скачать отдельно
Each CD can be downloaded separately

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Залито на: FileSonic + Hotfile + Fileserve (3% восстановление)


cdjapan.co.jp
Cardboard sleeve (mini LP) reissue from May Blitz featuring the high-fidelity SHM-CD format (compatible with standard CD players) an the latest remastering. Part of a two-album May Blitz SHM-CD cardboard sleeve reissue series featuring albums "May Blitz" and "The 2nd Of May." Also features the cardboard sleeve and the serial-numbered card which replicate the UK first pressing LP artwork.

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010


old-rock.ru / Горяинов Олег (Perry)
В конце 1969 года легендарный хеви джаз-роковый коллектив BAKERLOO покинул лидер и основатель Дейв "Клем" Клемпсон (Dave "Clem" Clempson - guitar). А два других участника ансамбля, замечательная ритм-секция Кит Бейкер (Keith Baker) и Терри Пул (Terry Poole), решили оставить затею с собственной группой и присоединиться к более известным командам. Но в это же время они познакомились с гитаристом из Канады Джеми Блеком (Jamie Black), который своей виртуозной игрой смог вселить в них веру в успех. Осознав, что новое трио далеко выходит за рамки Bakeroo, музыканты сменили название на May Blitz. Первые несколько месяцев новую лондонскую команду ждало полное разочарование: от концерта до концерта приходилось неделями слоняться без дела, да и контракт на запись альбома подписать так и не удалось. Что и привело к закономерному исходу - основатели разбежались по углам (Бейкер, правда, потерял не много, так как вошел в состав Urian Heep и поучаствовал в создании эпохального Salisbury). Но Блек не остановился на достигнутом и пригласил в группу знакомого басиста из Канады Рида Хадсона (Reid Hudson), а также легенду английской сцены конца 60х Тони Ньюмана (Tony Newman, ex-Jeff Beck Group). Обновленный коллектив сразу попал под крыло Vertigo. Студия по достоинству оценила их тяжелый, слегка блюзовый прогрессивный рок. Первый альбом вышел в 1970 году и звучал в духе своего времени, не теряя при этом индивидуальных черт. Лишь гитара Блека отсылала нас к Полу Коссову (Paul Kossoff) из Free (хотя это сравнение весьма условно, так как манера игры Блека не была ограничена блюзовыми рамками), а все остальные ингредиенты (психоделическое исполнение, мрачная атмосфера и практически джазовые импровизации) поставили May Blitz совершенно отдельно от их современников. Особенно выделялась Dreaming, которая включала в себя самое отвязное, дикое и неповторимое соло на акустической гитаре. К сожалению, музыка осталась не понятой большинством слушателей, а количество проданных пластинок оставляло желать много лучшего. К счастью, руководство Vertigo подарило еще один шанс музыкантам, с потенциалом "вырывающимся наружу", но не способным реализовать его "понятно и доступно для масс". Запись 2nd of May проходила более серьезно, звучание стало качественнее (появление "свободного" продюсера пошло на пользу), но изменился стиль. Музыканты (и особенно уроженцы Канады) понимали, что третьего шанса может не быть, и необходимо было создавать шедевр. Возможно, он у них не получился (стилистика была размыта, композиции представляли скорее подборку материала, а не целостное произведение), но славу первых trash-metal'истов они себе обеспечили. Как Third World War показали миру, что панк появился не с Sex Pistols, а в далеких 60х, May Blitz окончательно застолбили за началом 70х время самого продуктивного периода развития рок музыки. Они расширили рамки рок искусства до запредельных границ, прыгнув выше головы. В то время как многие их современники распадались из-за того, что играли слишком старомодную музыку, наши герои играли "музыку будущего". Но, кстати, показав, что метал для них не проблема (For mad men only с бешеным драйвом и маниакальной гитарой), участники May Blitz с легкостью продемонстрировали джазовую технику исполнения в убойном джеме 8 mad grim nits, в чем-то схожем с Death warmed up High Tide. Не забыли они и про прог-блюз (Snakes and ladders), да и без арт-рока тут не обошлось (Just thinking). Атмосфера безысходности и одновременный сарказм над своим пессимизмом - все это музыкальный мир May Blitz. Пластинка и по сей день считается одним из самых ценных и достойных продуктов Vertigo. В 1971 году May Blitz распадаются. Хадсон и Блек возвращаются на Родину, там они до сих пор поддерживают дружеские отношения (на 50-летие Рида был приглашен и Джеми), но вот музыкой интересуются на любительском уровне. Тони Ньюман, наоборот, продолжил успешную карьеру барабанщика. За Three Man Army последовал Boxer Мика Патто (Mike Patto) и так далее. Но ничего более оригинального, чем музыка May Blitz, ему создавать больше не приходилось.

en.wikipedia.org
May Blitz is a British heavy rock power trio that was active in the early 1970s. The group was formed in 1969 by bassist Terry Poole and drummer Keith Baker, the rhythm section of the blues-rock trio Bakerloo, both of whom left the group when guitarist Clem Clempson departed to join Colosseum. Jamie Black joined the group on vocals and guitars but both Poole and Baker left this group as well before it recorded anything, Poole joining Vinegar Joe and Baker Uriah Heep.
Black then added fellow Canadian Reid Hudson on bass and Tony Newman, who had played with Jeff Beck, The Hollies and Sounds Incorporated, on drums. After some time playing pubs in the UK, the group signed with Vertigo Records (in the US they were on Paramount Records - not generally known for releasing hard rock) and released their debut album in 1970. A second album followed early in 1971 but the group did not see success quickly and decided to disband late in 1971. Black and Hudson, both originally from Canada, returned to their native country while Newman went on to join Three Man Army. The worldwide rights to both of their albums are now owned by Universal Music Group.

allmusic.com / Biography by Eduardo Rivadavia
May Blitz was one of the first four bands signed by eminent progressive and heavy rock label, Vertigo, along with future legends Black Sabbath, Uriah Heep, and the largely forgotten Juicy Lucy, whose less fortunate fate they would unfortunately share, in the end. Although usually attributed to former Jeff Beck Group drummer Tony Newman (who had played on the all-time classic Beck-Ola), May Blitz was in fact first envisioned in early 1969 by relative unknown James Black (lead vocals and guitar), who along with eventual bassist Reid Hudson was a Canadian, recently relocated to the U.K. in search of fame and fortune. Evidently molded upon the then extremely popular power trio template (established a few years earlier by Cream and the Jimi Hendrix Experience, and soon adopted by countless upstarts like Rory Gallagher's Taste, New York's Sir Lord Baltimore, and an early Thin Lizzy, to name but a few), May Blitz worked up their repertoire by playing the U.K. pub and college circuit, before inking their Vertigo deal and getting to work on their eponymous first album. Released in mid-1970, that self-produced platter showcased an interesting selection of proggy acid rock jams, infused with proto-metal guitar histrionics, but wasn't distinctive enough, overall, to separate May Blitz from the hordes of competitors mining similar terrain. (No thanks to its hideous cover art, depicting a poorly rendered caricature of what Mountain's Leslie West might look like in drag!) Sales were similarly disappointing, and so the trio soon returned to the studio - this time with producer John Anthony helping out - and began working on their cleverly titled sophomore opus, The 2nd of May, which emerged barely six months later, in early 1971. Yet, despite adding a few novel elements of folk and space rock, and reigning in some of its predecessor's long-winded flights of fancy, The 2nd of May was nowhere near as compositionally inspired; sporadic bright moments were lost amidst several improvised jams masquerading as proper songs, so that consumers, once again, seemed more interested in satisfying their power trio fix elsewhere. Not ones to delude themselves, either, the members of May Blitz were able to read the tea leaves prophesying their dim future prospects, and mutually decided to go their separate ways later that year. Drum-stool lifer Newman didn't tarry long before trying his luck with another hard rock power trio called Three Man Army (with much the same underwhelming results, unfortunately), while Black and Hudson quietly vanished from historical record altogether, reputedly heading back home to Canada in due time.


Jamie Black - guitar / vocal
Terry Poole - bass
Keith Baker - drums


Rip by ALLexxess

May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010

1970 May Blitz

Три музыканта, семь композиций, все сыграны в стиле Hard/Blues/Prog Rock, явным лидером является ритм секция и бас. В каждой песне создаётся великолепная мелодия за счёт резкой гитары и постоянно смягчающей её бас гитары, не менее яркой и периодически превосходящей инструменты, классически лидирующие в таком музыкальном направлении как рок. Одним из примеров является первая композиция, получившая название "Smoking the Day Away". Группа May Blitz была сформирована в 1969 году в Англии. Следующий год (1970) стал для музыкантов вершиной успеха в составе данной команды - вышел одноимённый альбом. Незамедлительно отмечен слушателем он небыл, но в дальнейшем, как знатоки, так и любители оценили пластинку, которая если появлялась в магазинах, то шла на расхват. Обычно команду начинают сравнивать с группами-лидерами, но у меня в голове при прослушивании любого из двух альбомов команды, проводятся параллели с такой группой как Bakerloo и их единственным одноимённом альбомом. Похожее построение композиций, аналогичный стиль, выделяющийся бас и ритм секция... огромное сходство. Плюс ко всему May Blitz - это группа, развившаяся из Bakerloo, музыканты которой (Keith Baker и Terry Poole) вовремя познакомились с гитаристом и вокалистом James Black. Одной из главных песен на пластинке стала "Dreaming", отметившаяся великолепным вступлением ударника и неординарным соло на акустической гитаре... Постоянная блюзовая основа в течение всего альбома остаётся, но хард-роковый напор сменяется на спокойствие, создаваемое равномерной игрой музыкантов: "Tomorrow May Come" и "Virgin Waters". Расслабляюще воздействует вступление и завершающая часть второй из предлагаемых композиций - всё начинается с морского прилива, а заканчивается отливом.
Кирилл Савинков (kirillss)

allmusic.com / Review by Dave Thompson
May Blitz (alongside Rory Gallagher's Taste) were among the first of the newly formed hard rock power trios to take up the challenge of Cream and the Jimi Hendrix Experience; that is, making the biggest possible noise with the smallest available lineup, but never losing sight of melody and finesse while they did so. Certainly anyone catching their early live show was guaranteed to leave with their ears ringing but their brainbox humming, and the band's debut album was a seamless reiteration of their in-concert impact, all the way down to the extended riffing and miniature solos. May Blitz's strongest point, in terms of audience recognition, was drummer Tony Newman, and fans of the jazz-inflected style that he injected into the Jeff Beck Group certainly won't be disappointed by what they find here -- indeed, with guitarist James Black beside him, it's not difficult to compare May Blitz to the Beck band's Beck-Ola, and find the better-known disc come up wanting every time. The epic "Smoking the Day Away" kicks things off in dynamic form, laying down the grinding, almost proto-metallic assault that was May Blitz's raison d'etre; later in the set, "Dreaming," "Virgin Waters," and "Squeet" all howl with a vengeance that might sound a little old-fashioned today, but was breathtakingly fresh at the time. Even better is "Fire Queen," which essentially blueprints the best parts of every metal act from Judas Priest to the Cult, except it doesn't hang around long enough to spoil the effect. Rather like May Blitz themselves, in fact.

209MB (2 Part) + 201MB (1 Part)

01 Smoking The Day Away
02 I Don't Know?
03 Dreaming
04 Squeet
05 Tomorrow May Come
06 Fire Queen
07 Virgin Waters

EAC log - AccurateRip


audiochecker / auCDtect


Spectrum / Matrix


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.



May Blitz: 2 Albums ● Universal Music Japan Mini LP SHM-CD 2010

1971 The 2nd Of May

В 1971 году группа May Blitz распадается, но успевает выпустить второй диск, получивший название "The 2nd of May" - 1971. Великолепный по содержанию альбом, в отличие от дебютного, заметно менее слажен - композиции сыграны в том же стиле (Hard/Blues/Prog Rock), но нет той целостности, что была на пластинке, которая была выпущена годом ранее (1971). Плюс это или минус, сложно сказать - одним нравится, другим нет, но точно можно отметить, что постепенно в массовом сознании отложилось положительное отношение к стремлению музыкантов к прогрессиву и металу, первые признаки которого начали проявляться не в конце 70-х, а как оказалось намного раньше. Факт безупречного профессионализма перекрывает все возможные минусы, ярко выявляя плюсы - фантазия, красота, качество: "For Mad Men Only", "The 25th of December 1969", "Just Thinking"...
Кирилл Савинков (kirillss)

allmusic.com / Review by Dave Thompson
The second and final May Blitz album basically picked up where its predecessor left off, with the thunderous and foreboding "For Mad Men Only," and then bludgeoned on from there. Except, where May Blitz concentrated on weight, 2nd of May is more interested in mood and even mirth - "25th of December 1969" would be almost jovial, if the lyrics weren't so harsh, while the balladic "Just Thinking" closes the album with the sweetest of whispers. It's a tighter disc than its predecessor. Just two of the eight songs really top five minutes, as the band learned how to cram maximum impact into minimal space, and layered the virtuosity on from there. The helter-skelter blur of "Eight Mad Grim Nits" is as electrifying a guitar workout as you're likely to hear, with the axe panning wildly while the rhythm section soars like a steeplechase behind it; while "High Beech" takes the opposite tack entirely, a psychedelic dream that builds so gently that the effect is almost boleric. "Honey Coloured Time," too, has a gentle mood that puts one in mind of labelmates Black Sabbath's "Planet Caravan," as performed by the Full House era Fairport Convention. And, while a lengthy Tony Newman drum solo doesn't really repay repeat listens (well, not unless you like drum solos), still 2nd of May remains one of those albums that you will find yourself returning to again and again, while wishing May Blitz had held on long enough to cut a follow-up.

201MB (2 Part) + 154MB (1 Part)

01 For Mad Men Only
02 Snakes And Ladders
03 The 25th Of December 1969
04 ''In Part''
05 8 Mad Grim Nits
06 High Beech
07 Honey Coloured Time
08 Just Thinking

EAC log - AccurateRip


audiochecker / auCDtect


Spectrum / Matrix


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Теги: May Blitz

Комментарии (3)

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
danilo
9 мая 2011 17:23
  • Нравится
  • 0
Thanks great share for two great records.

sharksandwich63
3 мая 2011 19:56
  • Нравится
  • 0
Sweet, I have on orig. vinyl but this is a super upgrade. Thanks

kosedi
3 мая 2011 18:38
  • Нравится
  • 0
Excelent! Trios are my favourite bands and MAY BLITZ are one of tne best.Many thanks for SHM remaster!!!

2009-2024 © Lossless-Galaxy
Все права защищены