Year: August 1975 (CD 2006)
Label: Revisited Records (Germany), SPV 305492 DCD
Style: Electronic, Ambient, Space MusicCountry: Berlin, Allied-occupied Germany (4 August 1947)
Time: 59:10, 56:29
Format: Flac Tracks 16/44,1 kHz
Size: 372, 361 Mb
Экс-барабанщик, превратившийся в маэстро электронной музыки говорит, что его музыку нужно рассматривать, как связь между мертвыми машинами и живыми людьми. Неплохая связь, и она дала свету интересные звуки, представленные на его последнем альбоме. Утверждение, что эти звуки являются музыкой спорно, и мне стало интересно, что Richard Wagner, которому посвящен альбом, подумал бы о нем. Что касается самих звуков, они навязчивы и довольно интересны. Первая часть, в частности, порождает тяжелое, медленно фокусирующееся напряжение, которое демонстрирует нам очевидный талант Schulze в области электроники, и заканчивается на разрушительной ноте. Конечно, это больше чем просто обычная музыка для настроения... Это похоже на сосредоточенный на самом себе загадочный мир, мир, в котором все время существует опасность, что только музыкант знает, что он делает и почему. Возможно, именно этого Schulze и хочет достигнуть.
(John Sivyer).
Первый сольный альбом Клауса, на котором используется секвенсор. Названия и первого, и второго треков имеют отношение к немецкому композитору Рихарду Вагнеру. Байройт - город в Баварии, где композитор построил оперный театр специально для представления своего главного произведения - "Кольца Нибелунгов". Wahnfried - название личной виллы Вагнера, где он был похоронен, а также псевдоним (нем. Richard Wahnfried) самого Шульце.
(ru.wikipedia.org/wiki/Timewind)
It is Schulze's first solo album to use a sequencer. For many years this was his only work available in the United States and was therefore rated higher by American listeners than 1977's Mirage or X of the following year. It was awarded the Grand Prix du Disque (Grand Prize for Records) of L'Academie Charles Cros.
Evolving slowly but deliberately over the course of each album side, Timewind has been deemed an electronic version of an Indian raga. It resembles in many ways a longer variation of the third track from Tangerine Dream's classic 1974 album Phaedra, "Movements of a Visionary," but it remains a transitional work somewhere between the Krautrock of Schulze's earlier output and the Berlin School character of his following efforts. The intention of Timewind was to invoke a timeless state in the listener.
Both track titles are references to the nineteenth-century composer Richard Wagner. Bayreuth is the Bavarian town where Wagner had an opera house built for the first performance of his massive Ring Cycle. Wahnfried is the name of Wagner's home in Bayreuth in the grounds of which he was buried in 1883. It is also a pen-name used by Schulze himself.
"Bayreuth Return" was recorded on two-track equipment in one take, and is essentially "live in the studio". Its rhythmic basis is a single analog sequencer pattern, transposed and manipulated in real time. (The manipulation primarily consists of changing the 'return' point of the sequence.) String synthesizer chords, improvised melodies, and complex sound effects are the remaining ingredients. "Wahnfried 1883", in contrast, is a slow piece that was composed and multitracked. Its main building blocks are layers of slow, shimmering pads and lines. The kaleidoscopic key changes without obvious 'home key' (the piece remains consonant throughout) may be seen as a musical nod to Wagner: also, a Leitmotif appears. An excerpt of the graphic performance score appears on the inside sleeve of the original vinyl version.
(en.wikipedia.org/wiki/Timewind)
01. Bayreuth Return (30:32)
02. Wahnfried 1883 (28:38)
01. Echoes of Time (38:48)
02. Solar Wind (12:44)
03. Windy Times (04:57)
При желании можно посмотреть все мои публикации на сайте. Приятного прослушивания.
Жмём и смотрим (Click to see all of my posts)!Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.