Affinity - Affinity Ultimate Collection (Japan, 2006) 5CD

Affinity - Affinity Ultimate Collection (Japan, 2006) 5CD

Artist: Affinity Title Of Album: Affinity Ultimate Collection Year Of Release: 2006 Label (Catalog#) :Air Mail Archive[CRSEGBOX134] Country: UK Genre Prog Rock, Psych Rock, Jazz Rock, Jazz Quality: FLAC (tracks+cue,log) Bitrate: Lossless Time: 05:21:29 Full Size: 1.80Gb(+3%)(covers) Info: progarchives Upload: xfile.cloud
Affinity - Affinity Ultimate Collection (Japan, 2006) 5CD

Affinity - Affinity Ultimate Collection (Japan, 2006) 5CD

Artist: Affinity Title Of Album: Affinity Ultimate Collection Year Of Release: 2006 Label (Catalog#) :Air Mail Archive[CRSEGBOX134] Country: UK Genre Prog Rock, Psych Rock, Jazz Rock, Jazz Quality: FLAC (tracks+cue,log) Bitrate: Lossless Time: 05:21:29 Full Size: 1.80Gb(+3%)(covers) Info: progarchives Upload: xfile.cloud
23 02, 2025
10CC «Discography» (14 × CD • 24bit Remastered • 1973-2010)

10CC «Discography» (14 × CD • 24bit Remastered • 1973-2010)

Performer: 10CC Album / collection: «Discography / ディスコグラフィー» Label: ⒸⓅ 1973-2010 Mercury ⁄ Universal Music K.K. Series: 24bit Remastered Ⓟ 2008 Mercury Records Ltd. (Hitoshi Takiguchi) Source: Rip by KoGGaN™ scans by inet… Official DR value: •9•9•9•9•11•8/8•8•10•9•8•8•10•12• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Rock, Art Rock, Progressive Rock Year (info): 1973-2010 (14 × Remastered CD, with bonus tracks, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of
10CC «Discography» (14 × CD • 24bit Remastered • 1973-2010)

10CC «Discography» (14 × CD • 24bit Remastered • 1973-2010)

Performer: 10CC Album / collection: «Discography / ディスコグラフィー» Label: ⒸⓅ 1973-2010 Mercury ⁄ Universal Music K.K. Series: 24bit Remastered Ⓟ 2008 Mercury Records Ltd. (Hitoshi Takiguchi) Source: Rip by KoGGaN™ scans by inet… Official DR value: •9•9•9•9•11•8/8•8•10•9•8•8•10•12• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Rock, Art Rock, Progressive Rock Year (info): 1973-2010 (14 × Remastered CD, with bonus tracks, Collection—) Format: WV (image + .cue) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of
22 02, 2025
David Lee Roth - The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) 2025

David Lee Roth - The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) 2025

Исполнитель: David Lee Roth Альбом: The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) Жанр: Hard Rock, Heavy Metal Год: 2025 Страна: USA (Bloomington, Indiana) Лейбл: Rhino - Warner Records Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 44.1kHz Stereo, 24bit / 192kHz Stereo Размер: 6,21 GB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy» This collection charts David Lee Roth's career as a solo artist on Warner Bros. Records, and although it
David Lee Roth - The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) 2025

David Lee Roth - The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) 2025

Исполнитель: David Lee Roth Альбом: The Warner Recordings (1985-1994) (2025 Remaster) Жанр: Hard Rock, Heavy Metal Год: 2025 Страна: USA (Bloomington, Indiana) Лейбл: Rhino - Warner Records Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR11 Разрядность: 24bit / 44.1kHz Stereo, 24bit / 192kHz Stereo Размер: 6,21 GB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy» This collection charts David Lee Roth's career as a solo artist on Warner Bros. Records, and although it
21 02, 2025
Архивы
Февраль 2025 (508)
Январь 2025 (627)
Декабрь 2024 (580)
Ноябрь 2024 (765)
Октябрь 2024 (868)
Сентябрь 2024 (739)
full-date Автор: vitaljazz, 2 апреля 2010, Комментариев: 1, Просмотров: 1 156

AIN SOPH - FIVE EVOLVED FROM NINE - 1993

AIN SOPH - FIVE EVOLVED FROM NINE - 1993

YEAR: 1993
STYLE: Progressive Rock/ Jazz Rock/ fusion
FORMAT: FLAC (Tracks + Log + Cue + Scans + 5% Recovery)
SIZE: 439 Mb
COUNTRY: Japan
THE BAND: Yozox / guitars; Kikuo Fujikawa / keyboards; Masahiro Torigaki / bass; Taiqui Tomiie / drums

Эйн Соф (Евр.) - Безграничный или Беспредельный.У ранних халдейских каббалистов Эйн Соф – «без формы и существования», «не имеющий подобия ни с кем другим». Эйн Софа никогда не рассматривали как «Творца». «Творца» называют Логосом, следующим за «Беспредельным», и «Вторым Богом». «Второй Бог есть мудрость его (Эйн Софа)».
Божество есть Ни-что; оно безымянно и поэтому названо Эйн Софом; Эйн означает ничто.

Да.Пожалуй именно так.Такое вступление отражает суть группы,но одновременно и запутывает.
Пошли со мной,друг, и я расскажу тебе одну очень интересную историю,и вместе мы попробуем разобраться во всех её перипетиях wink.gif

Что ты знаешь о Японии,мой друг?О,это Удивительная страна с тысячелетними традициями,своеобразными нравами и взглядами на окружающий мир,неповторимой природой.А еще там просыпается Солнце.
А что ты знаешь о Японии в музыкальном плане?Что?..

Для меня Ain Soph стали ключиком в огромный мир японского видения арт-рока.В этой группе сплелись между собой джаз-рок,фьюжн,сanterbury и все это до того красиво,так захватывает дух,что невольно начинаешь думать:"Вот где достойно продолжились идеи великих групп 70х".Но копнув поглубже,понимаешь,что корни японского арт-рока располагаются даже где-то в далеких 60х.Но мы снова отходим от сути,ведь Ain Soph,как таковой,появился в 1980 году,однако состав музыкантов собрался еще в конце 70х.
Тут невольно вспоминается вынесенная в эпиграф строчка: «не имеющий подобия ни с кем другим».
В немногочисленных источниках,с которыми я сталкивался,Ain Soph сравнивают и с Camel,и с Soft Machine,и с Mahavishnu Orchestra.Но речь идет не о плагиате,а скорее о "родстве душ" этих команд.Безусловно,музыканты Ain Soph вдохновлялись вышеназванными командами,но это и к лучшему,потому что они вдохновлялись одними из лучших.
Результатом работы музыкантов стало четыре номерных альбома и несколько Live записей.
http://www.epidemia.ru

5 Or 9 (Five Evolved from Nine) is another installment in the re-releases of the Ain Soph discography. The music on this disc is a little less laid back than that on the Marine Menagerie (MM) album.

The Two Orders Of Image is dominated by a blaring type of synth, bringing in sufficient tempo, but failing to create a good atmosphere. The comparison to Koinonia I made for MM holds for this track as well. Fragments From The Pass is a short acoustic guitar bit, friendly enough. This holds for Little Wind too. Ancient Musuem swaps piano, fuzz guitar and some other stuff, each taking the floor for a jazz improvisation. Despite the fact that this formula has been tried out for ages (or at least decades), Ain Soph manage to include at least one very unnatural change of tempo. Still, I would say that the melodic development in the second half of the track has some progressive feel.

And just when I started hoping Ain Soph had at least admitted the cheese from this disc, we get Seascape. Okay, I guess I should have seen it coming with a title like that. This is a highly romantic sounding piece of Richard Clayderman. Ouch! Yuck! And when the cheese is out the wrapper it comes hard and fast, since it is continued into The Valley Of Lutha, with not just piano but assorted strings as well. Even in the guise of piano improvisation, the smell is too strong. Like Ancient Musuem this track suddenly changes into something else somewhere in the middle, without the band finding some sort of bridge. We now get freaky guitarring, quite odd after the opening 6 minutes. I guess somebody gobbled up the last chunk of cheese.

Shadow Picture has some bits of soloing and some melodic bits. It moves more within the regular ranges of jazzrock, making it more palatable to prog fans, without becoming the next best thing. This is yet another track that has a brief silence to see a sudden change of direction. Why didn't they simply make this into a disc with three extra tracks? Stonehenge is another bit of neurotic wiggling, moving dangerously close to the cheese (they found another chunk), failing to do more than nibble it.
Conclusion
This album is less sedate than Marine Menagerie, so there's a plus. And I guess it could be me for a large part, but even in 1993 the stuff displayed on this album was neither original, nor interesting. Ain Soph is seen as a progressive band, but musically there just is no basis for that. I don't mean that as a criticism in itself, more as a classification. Within the musical vein the band chose here, they just aren't that interesting, pretty normal, I would say. Oh, and they really push all the wrong buttons with me. But that could be me. I feel this album is slightly better (slightly less atrocious, really) than Marine Menagerie, but I'm not sure that counts for anything.
http://people.cs.uu.nl



Track Listing:
1. Villa Adriana
2. The Two Orders of Image
3. Fragments from the Pass
4. Ancient Museum
5. Seascape (Little Pieces Part 4)
6. The Valley of Lutha
7. Shadow Picture
8. Little Wind
9. Stonehenge


The Band:
- Yozox / guitars
- Kikuo Fujikawa / keyboards
- Masahiro Torigaki / bass
- Taiqui Tomiie / drums

Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Теги:

Комментарии (1)

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
nexus63
3 апреля 2010 09:59
  • Нравится
  • 0
http://www.progarchives.com/album.asp?id=52
is this good album?
2,14 / 5

2009-2025 © Lossless-Galaxy
Все права защищены