Skiltron - Bruadarach (2023)

Skiltron - Bruadarach (2023)

Artist: Skiltron Country: International Album: Bruadarach (Japanese press. '24) Genre: Celtic Folk, Power Metal Publisher: Red Rivet Records (RRR-038) Quality: FLAC (image. cue. log. cd scans) Size: 361.82 Mb Sharing: X-files
Skiltron - Bruadarach (2023)

Skiltron - Bruadarach (2023)

Artist: Skiltron Country: International Album: Bruadarach (Japanese press. '24) Genre: Celtic Folk, Power Metal Publisher: Red Rivet Records (RRR-038) Quality: FLAC (image. cue. log. cd scans) Size: 361.82 Mb Sharing: X-files
26 12, 2024
Foreigner - Foreigner (2024) 1977

Foreigner - Foreigner (2024) 1977

Исполнитель: Foreigner Альбом: Foreigner Жанр: Rock Год: (2024) 1977 Страна: USA (New York City) Лейбл: Analogue Productions (CAPA 008 SA) Формат: [SACD-R][OF] Контейнер: ISO (*.iso) Тип рипа: image Разрядность: 64 (2,8 MHz/1 Bit) Аудиокодек: DSD64 (2.0) Количество каналов: 2.0 Размер: 1,6 GB Инфо: wiki Залито на: XFile (.iso + Covers)
Foreigner - Foreigner (2024) 1977

Foreigner - Foreigner (2024) 1977

Исполнитель: Foreigner Альбом: Foreigner Жанр: Rock Год: (2024) 1977 Страна: USA (New York City) Лейбл: Analogue Productions (CAPA 008 SA) Формат: [SACD-R][OF] Контейнер: ISO (*.iso) Тип рипа: image Разрядность: 64 (2,8 MHz/1 Bit) Аудиокодек: DSD64 (2.0) Количество каналов: 2.0 Размер: 1,6 GB Инфо: wiki Залито на: XFile (.iso + Covers)
25 12, 2024
Eloy - Hidden Treasures (2024)

Eloy - Hidden Treasures (2024)

Rip by Boris1 Performer: Eloy Album: Hidden Treasures Label: MIG Catalog #: MIG03302 Style: Progressive Rock Year: 2024 Remixed autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen title="The Tides Return Forever (Remastered 2024, Live, Markthalle Hamburg)">
Eloy - Hidden Treasures (2024)

Eloy - Hidden Treasures (2024)

Rip by Boris1 Performer: Eloy Album: Hidden Treasures Label: MIG Catalog #: MIG03302 Style: Progressive Rock Year: 2024 Remixed autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen title="The Tides Return Forever (Remastered 2024, Live, Markthalle Hamburg)">
19 12, 2024
Архивы
Декабрь 2024 (510)
Ноябрь 2024 (765)
Октябрь 2024 (869)
Сентябрь 2024 (739)
Август 2024 (630)
Июль 2024 (684)
full-date Автор: vitaljazz, 16 мая 2010, Комментариев: 0, Просмотров: 1 308

IN NOMINE - MYTHOS - 2005

IN NOMINE - MYTHOS - 2005

YEAR: 2005
STYLE: Neo Progressive Rock
FORMAT: FLAC (Image + Log + Cue + Scans + 5% Recovery)
SIZE: 342 Mb
COUNTRY: Spain
THE BAND: Leonardo Perez / lead vocals, drums; Estebán Fragas / electric & Spanish guitars; Andrés González / Grand piano & synthesizers; Julio Fragas / fretted & fretless basses
With: Ruben Perez / backing vocals; Cruz Hernida / female vocals


В махровые советские времена одним из показателей культурного уровня семьи являлось наличие на книжной полке томика "Мифы и легенды Древней Греции" Н.А. Куна. Поэтому любой уважающий себя школьник с младых ногтей знал, кто такие Кронос, Арес, Сизиф и прочие боги с героями.
Подростковое воспитание в Испании, вероятно, базировалось на иных ценностях, но и там имена легендарных античных деятелей отнюдь не пустой звук для образованной молодежи. В частности, для братьев Фрагас - Эстебана (гитары, бэк-вокал) и Хулио Сезара (бас-гитара, саунд-эффекты), стоящих у руля квартета In Nomine. Предыдущий опус ансамxxx, альбом "Mutatis Mutandis" (2000), судя по отзывам, был выстроен в симфо-проговом ключе и притом инспирирован весьма странным альянсом: с одной стороны – Police, с другой – Marillion и Arena. Ежели оно так, то за прошедшую пятилетку ребята совершили недурный скачок вперед. Основанный на древнегреческих сказаниях "Mythos" вовсе не пафосный симфо/нео- что-то там, каковым вполне мог бы оказаться. Перед нами солидный, зрелый прогрессив-фьюжн, выдержанный в стилистике, отдаленно напоминающей американцев Echolyn и Finneus Gauge. Клавишные оркестровки Андреса Гонзалеза обрамляют джаз-роковые проходы гитары, служа надежным основанием для пирамидального концептуального полотна, вершиной коего по логике, конечно же, должен быть Зевс-громовержец. Вокальный рисунок (в смысле голосовой мелодики) на первых порах схож с Gentle Giant (характерное слоистое многоголосие, сложные атональные "петли"), но при этом тембр певца/ударника Леонардо Переса во многом близок Энди Тиллисону (ex-Parallel or 90 Degrees, The Tangent). Любителей ретро хочу предупредить: обилия аналоговой полифонии ждать не стоит; звуковые текстуры зиждутся на сочетании синтезаторов и рояля. Однако, пусть сие обстоятельство не пугает консервативно настроенных меломанов, ибо палитра пропитана исключительно теплыми тонами. Выходцы из Иберии берут грамотным композиторским мышлением, профессиональным исполнением, отличной сыгранностью. Плюс немаловажная деталь: в повествовании кроется интрига, некий затаенный драматизм, придающий музыке необходимую изюмину.
В общем, дамы и господа, я сказал, что хотел. Далее ваш ход. Слушайте с удовольствием.
http://soundvoyager.blogspot.com


"Mythos" is the second album by Spanish quartet IN NOMINE. Their debut outing, "Mutatis Mutandis", was released at the very end of the last millennium. The title is definitely familiar to me. I am almost certain I've heard the album, at least once, and yet, I didn't find the review. Growing older...

Analysis.This is a concept album based on ancient Greek mythology. The words are in English, which, although isn't fantastic, is clearly comprehensible. Quite unexpectedly to me, the lyrics turned out to be free of symbolism. They pretty convincingly reflect the essence of the personages chosen, the heroes acting out a story in their name. (I wouldn't be surprised if the band's next output would be the plot's continuation, titled as "Mythos II".) The opening track, Cronos, is the one instrumental composition. Although quite short, it's a complete work and is Metal-tinged symphonic Art-Rock with interesting evolution. The centerpiece, Hypnos Suite, is somewhat of a dreamy Art-Rock ballad and is my least favorite track here. By the way, it is titled improperly. The suite must have a composite construction. In other words, it must include some number of sections differing from each other by certain musical characteristics, above all thematically. Here, the picture remains nearly invariable. If not quite topical in the context of the myth, it would've been more effective if the band had done something nightmarish in their dedication to the ancient god of sleep. The other tracks are as good as they are diverse stylistically: from a dramatic Symphonic Art-Rock of moderate complexity on Ares, through quasi Jazz-Fusion on Pandora, to a synthesis of these genres with a touch of Prog-Metal on Zeus and Helen. The latter three are the most eclectic and intricate and would probably be the highlights. But while the music and the lead vocals are free of influences, like everywhere on the album, all the chorus parts are not unlike those in Echolyn, both by structure and delivering, which a bit mars the overall impression the songs made on me. It's more than obvious that the 15-minute Sisyphus was initially called to become the culmination point, and it would've been had it been not overextended. Largely instrumental, it has impressive introductory and closing sections masterfully performed on two, classical and Spanish, guitars. The main theme, excellently developed with constantly shifting instrumental arrangements, has found its continuation closer to the end. But the middle of the composition, filled with ambient-like passages of synthesizer slowly drowning in the course of nearly five minutes, leaves me in great perplexity each time I appeal to it trying to find something, which I didn't lose there in fact. Nevertheless, along with Zeus and Helen, this composition often arrives at the complexity rarely heard on the other tracks. On the other hand, I think even the least complex moments of this effort are good. Why? The answer is below.

Conclusion.Not counting occasional vocal parts, this band has its own original vision of music, which is a treat in itself, especially since it's progressive music. While I don't enjoy In Nomine as much as their countrymen Kotebel, I believe this is one of the most talented bands to come out from Spain in recent years. Fans of symphonic Prog will certainly find something here to be happy about.
http://www.progressor.net




Track Listing:
1. Cronus - The Enemy Within (2:27)
2. Zeus, Son Of Cronus - The Boss (4:28)
3. Ares - In Naturalibus (7:13)
4. Hypnos' Suite - Hypnos' Sweet (4:59)
5. Pandora - What Can I Say ? (4:36)
6. Helen - And Paris (6:07)
7. Sisyphus - A Hard Working Day (14:58)
I. Dawn
II. Carrying The Stone
III. Eros Rising
IV.Eros Falling
V. Sleep - If You've Ever Been Wakeful
VI. Dawn Again

The Band:
- Leonardo Perez / lead vocals, drums
- Estebán Fragas / electric & Spanish guitars
- Andrés González / Grand piano & synthesizers
- Julio Fragas / fretted & fretless basses

With:
- Ruben Perez / backing vocals
- Cruz Hernida / female vocals


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Теги:

Комментарии отсутствуют

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
2009-2024 © Lossless-Galaxy
Все права защищены