YEAR: 2010
STYLE: Progressive Thrash Metal
FORMAT: WV (Image + Log + Cue + Scans + 5% Recovery)
SIZE: 671 Mb
COUNTRY: USA
THE BAND:
Warrel Dane - Vocals (1992-) (Sanctuary (USA), Serpent's Knight); Jeff Loomis - Guitars (1992-) (Experiment Fear, Sanctuary (USA), Fear-Tech, System); Jim Sheppard - Bass (1992-) (Sanctuary (USA), Warrel Dane); Van Williams - Drums (1994-) (Pure Sweet Hell)Мегарелизище!!!5 долгих лет ожиданий позади. Ожиданий пока участники группы насладятся плодами своих сольных работ, отыграют концерты и наконец займутся тем, чего от них так давно ждут поклонники. Мне кажется что Дэйн и Люмис немало хороших идей вложили в собственные альбомы, а для Nevemore в полной мере таковых уже не хватило. Если сравнить все три диска, то вряд ли можно назвать "The Obsidian Conspiracy" худшим из них, скорее наоборот, просто несомненно альбом мог быть ещё лучше, если бы давние мечты двух главных фигур команды не "отняли" то, что, по идее, должно было принадлежать основной группе. Наверное звучит немного эгоистично, ведь рассуждение идёт от лица человека, для которого Nevermore важнее любого сольника, тем более ни один из них шедевром не назвать. Само собой, работы достойные, но если бы их лучшие идеи объединить и добавить в "The Obsidian Conspiracy".
Можно долго рассуждать на тему "А что если бы...", однако нужно оценить то что получилось. Так как Nevermore – одна из моих любимейших групп, соответственно и требования к ней зашкаливающие, потому, несмотря на вышесказанное, альбом удался. Если сравнить "The Obsidian Conspiracy" с "This Godless Endeavor", то при первых впечатлениях ощущается разница в сложности композиций, их монументальности, пожалуй это главное чего не хватает новому релизу, песни стали короче, в среднем 4:30 мин., а первые две темы и до 4-х не дотягивают, довольно не привычно, но только поначалу. Кроме того, быстрые вещи иногда уступают в остроте риффинга. И ещё, не отпускала навязчивая идея: альбому не достаёт композиции в духе "This Godless Endeavor", такой же центральной, продолжительной и гениальной, её присутствие как буд-то изменило бы восприятие материала в целом. Но опять же, это личные пожелания, вероятно консервативные. На самом деле, всё это мелочи, ведь в плане мелодики "The Obsidian Conspiracy", на моё мнение, выигрывает у предшественника, в количественном плане. Не везде сделан упор на постоянный жёсткий трэш, группа прекрасно умеет связывать тонкую мелодику, с последующим переходом в утяжёлённый саунд, что неоднократно демонстрировала и на других альбомах, но в "The Obsidian Conspiracy" таких композиций стало больше. Благодаря этому мы имеем возможность по достоинству оценить музыкальность "The Blue Marble And The New Soul", "Emptiness Unobstructed", "And The Maiden Spoke" и наконец "She Comes In Colors" – которая являет собой наиболее яркую тему альбома. И вроде прекрасная работа, но оценку "отлично" не позволил поставить лёгкий дефицит воистину ударных композиций.
http://www.metallibrary.ru
Nevermore has always held a special place in the metal community with both fans and other bands alike looking up to and respecting them. It isn’t hard to see why they command this level of respect, with world-class guitarist Jeff Loomis and vocalist extraordinaire Warrel Dane both calling Nevermore home. Because of this high profile and superb talent, a lot is expected from Nevermore and for the most part, album to album, Nevermore have consistently delivered the goods. Therefore, the arrival of a new slab of metal from these guys is always a pretty big deal and after waiting five years since The Godless Endeavor, we finally get The Obsidian Conspiracy.
Right off the bat it becomes obvious The Obsidian Conspiracy is a bit of a departure for Nevermore. While the trademark Nevermore elements are all still present, long-time fans may notice this is less complex and more accessible than The Godless Endeavor and other older works. Now, before diehard Nevermore fans get their panties in a bunch and jump out a window, this is still classic Nevermore and a very technical album with some very heavy moments. Additionally, this is far from some pop metal album. When I say accessible, I mean in the context of past Nevermore albums, which could be very dense and heavily technical and require patience to get into. Here however, the songs are all shorter in length than on previous albums, some tracks are instantly memorable and others quickly become so. For example, both “Emptiness Unobstructed” and “And the Maiden Spoke” jump out and stick in your head very quickly. I don’t recall this being the case with earlier albums, especially The Godless Endeavor. Perhaps the added accessibility comes from a growing maturity as songwriters or maybe some of it bled over from Dane’s solo album. Whatever the cause, the result is a collection of well crafted songs which ebb and flow very well from mood to mood.
As The Obsidian Conspiracy unfolds, you get everything from classic progressive thrash (“The Termination Proclamation,” “The Obsidian Conspiracy”), to brooding, morose epics (“And the Maiden Spoke,” “The Blue Marble and the New Soul”) all the way to more straight-forward metal (“Your Poison Throne,” “Emptiness Unobstructed”), all past elements of the Nevermore repertoire are showcased well even in the more accessible format.
Mood-wise and lyrically, this is definitely not an uplifting, feel good album. It oscillates between rage, despair, grief and other sinister, haunting emotions, all expertly presented by the writing and execution of some truly top flight musicians. Warrel Dane’s vocals shine as always and few are as convincing at emotional expression. It’s easy to believe Dane feels the pain of the lyrics he creates and sings and it makes the songs much more powerful. Similarly, Jeff Loomis shows he can write technical yet accessible riffs and keep things powerful and energetic even during the slower, moodier tracks.
At the end of the day, this is a Nevermore album so you know it will be quality and contain excellent musicality. The Obsidian Conspiracy has no truly weak tracks and is interesting throughout its varying moods. The added accessibility makes the material easier to digest and appreciate for the average listener, yet this hasn’t caused the music to lose its edge or overall technicality. While I can foresee some negative feedback forthcoming for the slight shift in style and some considering this a disappointment of sorts, don’t be swayed. This is still Nevermore and it’s a solid, quality release and definitely worth checking out.
http://www.angrymetalguy.com
Track Listing:CD101. The Termination Proclamation
02. Your Poison Throne
03. Moonrise (Through Mirrors Of Death)
04. And The Maiden Spoke
05. Emptiness Unobstructed
06. The Blue Marble And The New Soul
07. Without Morals
08. The Day You Built The Wall
09. She Comes In Colors
10. The Obsidian Conspiracy
11. Crystal Ship (The Doors cover)
12. Transmission (The Tea Party cover)
CD201. Your Poison Throne - Without Guitar
02. Your Poison Throne - Guitar Only
03. The Obsidian Conspiracy - Without Guitar
04. The Obsidian Conspiracy - Guitar Only
Data: Printable guitar tabs and instructional Videos
for both songs.
The Band:Warrel Dane - Vocals (1992-) (Sanctuary (USA), Serpent's Knight)
Jeff Loomis - Guitars (1992-) (Experiment Fear, Sanctuary (USA), Fear-Tech, System)
Jim Sheppard - Bass (1992-) (Sanctuary (USA), Warrel Dane)
Van Williams - Drums (1994-) (Pure Sweet Hell)
Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.