PRAYING MANTIS «Discography» (17 × Japan Press CD, Collection • 1981-2024)

PRAYING MANTIS «Discography» (17 × Japan Press CD, Collection • 1981-2024)

Performer: PRAYING MANTIS / プレイング・マンティス Album / collection: «Discography / ディスコグラフィー» Label: (c)(p) 1981-2024 All Fired Up! Source: Rip by Ilijan, spiralarch, kibuc, 3322, Manstr Official DR value: •11•12•12•11•12•12•12/12•9•8/7•11•8•6•9•8•7•8•7• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Rock, NWOBHM, AOR Year (info): 1981-2024 (17 × Japan Press CD, Collection—) Format: FLAC (image + .cue) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of tracks: 206 Total time: 17:17:42 Size RAR: ~ 8,99 Gb
PRAYING MANTIS «Discography» (17 × Japan Press CD, Collection • 1981-2024)

PRAYING MANTIS «Discography» (17 × Japan Press CD, Collection • 1981-2024)

Performer: PRAYING MANTIS / プレイング・マンティス Album / collection: «Discography / ディスコグラフィー» Label: (c)(p) 1981-2024 All Fired Up! Source: Rip by Ilijan, spiralarch, kibuc, 3322, Manstr Official DR value: •11•12•12•11•12•12•12/12•9•8/7•11•8•6•9•8•7•8•7• Catalog (Barcode): much… Genre / Style: Rock, NWOBHM, AOR Year (info): 1981-2024 (17 × Japan Press CD, Collection—) Format: FLAC (image + .cue) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of tracks: 206 Total time: 17:17:42 Size RAR: ~ 8,99 Gb
30 04, 2025
Rondo Veneziano - Un'ora Con (2013)

Rondo Veneziano - Un'ora Con (2013)

rip by Boris1 Performer: Rondo Veneziano Album: Un'ora Con Label: Sony music Catalog #: 88883751762 Style: Modern Classical, Easy listening Year: 2013 Format: Flac (*image + .cue,log,scans) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of tracks: 15 Size RAR: ~ 437 MB Upload: xfile Recovery: 3% Password: sim-sim Итальянский камерный оркестр Rondó Veneziano отличался от многих групп схожего стиля не только тем, что нанимал в основном женщин-музыкантов и взял за правило выступать в одежде эпохи
Rondo Veneziano - Un'ora Con (2013)

Rondo Veneziano - Un'ora Con (2013)

rip by Boris1 Performer: Rondo Veneziano Album: Un'ora Con Label: Sony music Catalog #: 88883751762 Style: Modern Classical, Easy listening Year: 2013 Format: Flac (*image + .cue,log,scans) Bitrate: lossless Covers: in archive Amount of tracks: 15 Size RAR: ~ 437 MB Upload: xfile Recovery: 3% Password: sim-sim Итальянский камерный оркестр Rondó Veneziano отличался от многих групп схожего стиля не только тем, что нанимал в основном женщин-музыкантов и взял за правило выступать в одежде эпохи
29 04, 2025
Yes - The Studio Albums 1969-1987 (2014, Hi-Res)

Yes - The Studio Albums 1969-1987 (2014, Hi-Res)

Artist: Yes Title Of Album: The Studio Albums Year Of Release: 2014 Label (Catalog#) : Rhino Atlantic Country:: UK Genre: Progressive Rock, Symphonic Rock Quality: FLAC (*tracks) Bitrate: 24bit / 192kHz Time: 08:49:40 Full Size: 18.8Gb(+3%) Info: wiki Upload: xfile.cloud
Yes - The Studio Albums 1969-1987 (2014, Hi-Res)

Yes - The Studio Albums 1969-1987 (2014, Hi-Res)

Artist: Yes Title Of Album: The Studio Albums Year Of Release: 2014 Label (Catalog#) : Rhino Atlantic Country:: UK Genre: Progressive Rock, Symphonic Rock Quality: FLAC (*tracks) Bitrate: 24bit / 192kHz Time: 08:49:40 Full Size: 18.8Gb(+3%) Info: wiki Upload: xfile.cloud
27 04, 2025
Архивы
Апрель 2025 (1061)
Март 2025 (734)
Февраль 2025 (604)
Январь 2025 (627)
Декабрь 2024 (580)
Ноябрь 2024 (765)
Опрос
В каком формате хотели бы видеть релизы на сайте ?

full-date Автор: vitaljazz, 4 августа 2010, Комментариев: 0, Просмотров: 1 190

SHAOLIN DEATH SQUAD - FIVE DEADLY VENOMS - 2010

SHAOLIN DEATH SQUAD - FIVE DEADLY VENOMS - 2010

YEAR: 2010
STYLE: Progressive/ Avantgarde Metal
FORMAT: FLAC (Image + Log + Cue + 5% Recovery)
SIZE: 320 Mb
COUNTRY: USA
THE BAND: The White Swan / vocals, keyboards; Black Ninja / drums; Red Dragon / guitars, vocals; Black Scorpion / guitars, vocals; White Dragon / bass

Молчание группы затянулось на долгих 4 года, и вот, наконец, в сети появился новый альбом этой весьма неординарной американской группы, играющей крайне оригинальный и яркий прогрессивный металл. К слову, весьма примечателен и имидж музыкантов, которые выходят на сцену в масках и костюмах из старых фильмов о восточных боевых искусствах. Музыкальная часть по сравнению с дебютником претерпела некоторые изменения. В первую очередь, стало гораздо меньше того циркового безумия, которое царило на первом альбоме, композиции стали более упорядоченными, в них слышно влияние арт-рока и даже классической музыки (в частности, в интро и в аутро обыгрываются известные классические темы). Второй отличительный момент - это отсутствия безумного "паттоновского" скриминга, которым был богат "Intelligent Design". "Белый Лебедь" теперь поет крайне мелодично, а иногда и вовсе вкрадчиво шепчет что-то. Впрочем, и то и другое он делает здорово. Композиции со 2-ю по 6-ю объединены единой концепцией, основанной на одноименном с названием альбома фильме о боевых искусствах, хотя из общего музыкального материала они не выделяются. Альбом слушается нескучно, без явно проходных вещей и вызывает желание нажать "повтор", но все же яркости, бесшабашности и разнообразия первого творения ему недостает. Тем не менее, музыка группы весьма своеобразна и узнаваема и безусловно заслуживает похвалы как высокое исполнительское мастерство музыкантов, так и их нестандартный подход к сочинительству.
http://www.darkside.ru

There's no doubt that originality is a chief quality that should define good progressive music. Although the influences of Texan avant-garde act Shaolin Death Squad are not very difficult to trace, their music remains dissimilar to any other artist recording today. This is mainly due to the fact that Mr. Bungle don't exist any more. Shaolin Death Squad strive to achieve the same level of brilliance exploring precisely the same genre of experimental rock. Their style is more theatrical though as they tend to focus on Chinese martial arts, which finds its direct reflection not only in the name of the band, but also in their stage presence. The traditional Chinese masks and kung-fu outfits already signal they're putting a quite refreshing spin on progressive music.

Their third album, "Five Deadly Venoms" is inspired by the 1978 cult martial arts film of the same title shot by Chang Cheh. The first half of the album directly focuses on the subject matter concerning the movie. The quality of songwriting is strikingly consistent throughout this part with Shaolin Death Squad blending heavy metal riffing with oriental keyboards and genuinely haunting melodies. This approach really works wonders keeping the material both catchy and structurally varied. With frequent mood changes within one song; the vocals, delivered by as many as three singers, are also appropriately diverse ranging from manic chanting and hard-rock screaming to supremely melodic midrange theatrical passages very reminiscent of Mike Patton. This versatility combined with intricate vocal melodies is definitely the album's selling point.

While the first six tracks on the record would make for an excellent conceptual EP, the rest feels largely unfocused since it's less vocal-driven. The notable exceptions involve: lofty sing-along ballad "Farewell" that unravels in a quite surprising manner; as well as highly theatrical, yet pleasantly dark "Let Us Welcome The Actors". Other than those two, the remaining compositions fail to gel: the ska-influenced instrumental "Mischief And Epiphany" wears thin rather quickly, and "Last Stand" is the one and only true blunder on the whole album wasting its initially intriguing orchestral motif by implementing nonsensical heavily-distorted vocals.

All in all, "Five Deadly Venoms" marks a significant improvement over realeased almost four years ago "Intelligent Design". Even though Shaolin Death Squad have moved in a more accessible direction resigning from death metal influences in favor of a more melody-driven approach, they still retain the trademark features of their refreshing style crafting the most mature album in their career. It isn't their magnum opus yet, however they are definitely right on their way to create one in the near future. For now, "Five Deadly Venoms" seems sufficiently unique to please every fan of ambitious progressive music.
http://www.sputnikmusic.com


Track Listing:
1. Romanza (1:11)
2. Centipede (4:10)
3. Snake (6:10)
4. Scorpion (5:07)
5. Lizard (5:16)
6. Toad (4:38)
7. Mischief and Epiphany (3:51)
8. Let Us Welcome the Actors (4:59)
9. Last Stand (3:08)
10. Farewell (3:47)
11. Peace Be Upon You (2:20)

The Band:
- The White Swan / vocals, keyboards
- Black Ninja / drums
- Red Dragon / guitars, vocals
- Black Scorpion / guitars, vocals
- White Dragon / bass


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Теги:

Комментарии отсутствуют

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
2009-2025 © Lossless-Galaxy
Все права защищены