Year: February 18, 1998 (CD 1998)
Label: Arion Records (US), SR1127
Style: Art Rock, Symphonic Rock
Country: Chattanooga, Tennessee, U.S.
Time: 62:52
Format: Flac Tracks 16/44,1 kHz
Size: 397 Mb
Четвёртый альбом Glass Hammer, на котором впервые появляется вокалист Walter Moore. Альбом безупречно спродюссирован, великолепный сюжет (это видно из названия), довольно сложная музыка, всё это делает альбом одним из лучших релизов Glass Hammer. Чтобы убедиться в этом, надо послушать семнадцатиминутную эпическую композицию "Arianna".
(glasshammer.com/discography/on-to-evermore/)
От себя добавлю... Не ожидал в 98-м году услышать такую музыку. При первом прослушивании музыка местами напоминала группу Yes, а местами Rush. Фрагменты Yes мне нравятся, а вот Rush не очень. Но для меня музыка Glass Hammer стоит на ступеньку выше чем музыка Rush. Но это лично моё. С Rush у меня не сложилось. У меня аллергия на такие группы как Rush, ZZ Top и некоторые другие. Правда ZZ Top не слушал лет 15. Надо послушать, может отношение изменилось.
Glass Hammer - американская прогрессивная рок-группа из Чаттануга, Теннесси. Группа образовалась в 1992 году, когда мультиинструменталисты Steve Babb и Fred Schendel начали записывать "Journey of the Dunadan", их первый концептуальный альбом. Совершенно неожиданно для музыкантов продажи альбома через интернет превысили несколько тысяч копий, после чего было решено продолжать записи.
За время существования группы через неё прошло много различных музыкантов, неизменным оставалось лишь присутствие Стива и Фреда. При этом Стив в основном играл на бас-гитаре и клавишных, а Фред сосредоточился на клавишных и гитарах.
Музыка "Glass Hammer" во-многом отражает любовь исполнителей к литературе в стиле фэнтези и христианской вере. Влияние на "Glass Hammer" оказали такие группы, как Yes, Kansas, Emerson, Lake & Palmer и, в менее заметной степени, Genesis.
В 2012 году Джон Дэвисон, оставаясь вокалистом "Glass Hammer", также начал петь в рок-группе Yes.
(ru.wikipedia.org/wiki/Glass_Hammer)The fourth epic Glass Hammer release features Walter Moore on lead vocals for the first time, with the rest of the band at their usual sweeping, grandiose best. Impeccable production, a highly narrative storyline, and incredibly tight musicianship and songwriting make this one of the best Glass Hammer releases. The seventeen-minute epic "Arianna" has to be heard to be believed.
(glasshammer.com/discography/on-to-evermore/)
Glass Hammer is a progressive rock band from Chattanooga, Tennessee. They formed in 1992 when multi-instrumentalists Steve Babb (then known as "Stephen DeArqe") and Fred Schendel began to write and record Journey of the Dunadan, a concept album based on the story of Aragorn from J.R.R. Tolkien"s The Lord of the Rings. To their surprise, the album sold several thousand units via the Internet, TV home shopping, and phone orders, and Babb and Schendel were convinced that the band was a project worth continuing.
While many musicians have appeared on Glass Hammer albums over the years, Babb and Schendel have remained the core of the band. Both men play a variety of instruments, but Babb mainly concentrates on bass guitar and keyboards while Schendel also plays keyboards as well as various guitars and drums (until the addition of live drummer Matt Mendians to the studio recording band in 2004). They also sing, although a number of other vocalists (most notably Michelle Young, Walter Moore and Susie Bogdanowicz) have also handled lead vocal duties.
Lyrically, Glass Hammer is inspired mostly by their love of fantasy literature (most notably Tolkien and C. S. Lewis) and by their Christian faith. Although by their own admission they have tried to avoid becoming an overtly Christian band, their 2002 release Lex Rex was a concept album based on a Roman soldier"s encounter with Jesus.
Musically, their most apparent influences are Yes, Kansas, Emerson, Lake & Palmer and, to a less noticeable extent, Genesis. While Glass Hammer has, for the most part, combined those influences into a characteristic style of their own, they made much more direct references to the aforementioned bands on their 2000 album Chronometree, which told the story of a drug-addled progressive rock fan who becomes convinced aliens are speaking to him through the music he listens to.
(en.wikipedia.org/wiki/Glass_Hammer)
01. On to Evermore (07:00)
02. The Mayor of Longview (05:26)
03. The Conflict (05:46)
04. Muse (01:06)
05. Arianna (16:45)
06. Only Red (05:18)
07. This Fading Age (05:14)
08. Junkyard Angel (09:08)
09. Twilight on Longview (05:42)
10. Wind (01:22)
При желании можно посмотреть все мои публикации на сайте. Приятного прослушивания. Жмём и смотрим (Click to see all of my posts)!Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.