Year: June 1968 (CD Sep 17, 2012)
Label: Edsel Records (Europe), EDSA 5003
Style: Rock, Blues Rock, Psychedelic Rock Country: San Francisco, California, U.S.
Time: 41:23
Format: Flac Tracks 16/44,1 kHz
Size: 252 Mb
Children of the Future - дебютный студийный альбом американской рок-группы Steve Miller Band, выпущенный в июне 1968 года на лейбле Capitol Records. Он был спродюсирован британским продюсером/звукоинженером Глином Джонсом, который в дальнейшем прославится своим сотрудничеством с другой американской группой - The Eagles.
Альбом записывался в Лондоне (в Olympic Studios). Стиль диска колеблется в рамках психоделического рока и британского блюза. Журнал Rolling Stone описал первую сторону, выполненной в духе "Сержанта Пеппера". Рецензент журнала Crawdaddy! Питер Кноблер назвал альбом "воплощением трёхкратного мастерства, знания и вдохновения". Большинство песен было написано в тот период, когда Миллер работал уборщиком в техасской звукозаписывающей студии. Песню "Baby’s Callin' Me Home" написал Боз Скаггс, который затем добился мировой известности как сольный исполнитель.
В сентябре 2012 года альбом был переиздан британским лейблом Edsel Records с добавлением в качестве бонус-трека неальбомный сингл "Sittin' In Circles". (Здесь представлен именно этот диск).
(ru.wikipedia.org/wiki/Children_of_the_Future)
Big things were expected of Steve Miller Band when they signed a lucrative five-album contract with Capitol Records in 1967. The band’s first album, recorded in London, had big designs including a psychedelic suite that stretched along all of side one. What it didn’t have was a big hit, and so the album made only minor waves in the rock community (their next album, Sailor, did better).
Children of the Future is really the product of two major talents-Steve Miller and Boz Scaggs-with the pair more or less diving the album into halves. The first half, written by Miller with some help from Jim Peterman-is a psychedelic carousel that features some short, psychedelic doowop send-ups reminiscent of The Mothers. The music also includes some sophisticated harmonies that suggest Brian Wilson on acid (i.e., Brian Wilson) and an early progressive rock number, In My First Mind, that prefigures the mellotron magic of King Crimson. If you weren’t expecting to encounter references like Frank Zappa and King Crimson in a Steve Miller Band album review, neither was I.
The second side starts off with a pair of blues-rock originals from Boz Scaggs (including Steppin’ Stone, which would have earned my nod for the single), another psychedelic blues-rock song from Stevie (Roll With It) and a few blues covers at the end. Of the closing trio, Junior Saw It Happen is the most happening. Miller playing the mouth harp on Key to the Highway is pretty cool; Ben Sidran playing the harpsichord on Baby’s Callin’ Me Home is just weird.
The Steve Miller Band definitely had a bright future in front of them, and it didn’t take long for that future to arrive. I tend to view the first two albums as psychedelic anomalies (although there were still psychedelic overtones on Brave New World), a case of Miller playing to the tastes of the times while indulging a genuine interest in the blues. He’d trade the psychedelic blues for blue jeans soon enough and Boz Scaggs would find his own fortune as a solo artist, proving that even the greatest of men have to start somewhere.
(progrography.com/steve-miller-band/review-steve-miller-band-children-of-the-future-1968/)
01. Children of the Future (03:00)
02. Pushed Me to It (00:35)
03. You've got the Power (00:54)
04. In my first Mind (07:31)
05. The Beauty of Time is that It's Snowing (Psychedelic BB) (05:24)
06. BaBy's callin' Me Home (03:24)
07. Steppin' Stone (03:00)
08. Roll with It (02:29)
09. Junior saw It happen (02:29)
10. Fanny Mae (03:09)
11. Key to the Highway (06:16)
12. Sittin' in Circles (bonus track) (03:06)
При желании можно посмотреть все мои публикации на сайте. Приятного прослушивания.
Жмём и смотрим (Click to see all of my posts)!Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.