Year: September 1975 (LP 1975)
Label: CBS Records (UK), CBS 69154
Style: Glam RockCountry: Herefordshire, England
Time: 42:25
Format: Flac Tracks 16/44,1 kHz
Size: 273 Mb
Charts: UK #35 , US #160.
В 1973 году группа Mott The Hoople продолжила серию глэмовых релизов выпуском альбома Mott, который оказывается еще успешнее чем предыдущий All the Young Dudes и попадает на 7 строчку. В 1974 году группа проводит сверх успешный тур, во время которого в Америке на разогреве у нее выступают Aerosmith, а в Британии - Queen. Впоследствии два британских коллектива будет связывать крепкая дружба. В том же 1974 году выходит The Hoople - очередной сверхуспешных релиз, попавший на 11 строчку в Англии. Однако, этот релиз станет последним для группы с Хантером в роли фронтмена. Иан начнет строить свою собственную карьеру, а остальные участники сократят название до Mott и в 1975 году выпустят альбом Drive On. В качестве вокалиста на платинке выступил Найджел Бенджамин. Релиз получился посредственным и не достиг высот предыдущих релизов. Еще худшие результаты показал Shouting and Pointing, который не попал даже в ТОП-50 и получил массу негативных отзывов от критиков. К концу 70-х британцы и вовсе меняют название на British Lions, отходят от глэм рока и вновь меняют вокалиста.
Мне альбом нравится. Видимо ностальгия. У моего друга в середине 70-х был этот альбом на виниле. Поэтому я его хорошо знаю.
Диск заканчивается необычно. Последний виток на последней композиции закольцован. То есть - играет бесконечно. На CD этот беспредел музыкантов обрезали, я же оставил секунд 15.
Mott was a short lived band from Mott The Hoople, after Ian Hunter left in 1974. Mott was active between 1975/76 consisting of Overend Watts, Dale Griffin, and Morgan Fisher along with lead guitarist Ray Major (formerly of Opal Butterfly, Hackensack, and a brief stint with Andy Fraser and Frankie Miller) and front man Nigel Benjamin. This line-up released two more albums, Drive On (1975) and Shouting and Pointing (1976), both of which sold poorly. After Benjamin quit in 1976, Mott briefly replaced him with Steve Hyams, before joining forces with John Fiddler (formerly of Medicine Head), and became British Lions.
(peel.fandom.com/wiki/Mott)
Few bands have a sadder coda than Mott the Hoople. Rhythm section Overend Watts and Bufin, and latter-day keyboard player Morgan Fisher. Recruiting two unknowns to fill the void (guitarist Mick Ronson departed with Hunter) and abbreviating the band name to its most recognizable syllable, the trio began work on a new album almost immediately -- and one still wonders what was really going on in their minds. Of the five, only Watts had any songwriting experience to call upon; indeed, his "Born Late 58" was one of the highlights of 1974's The Hoople album. But any hopes that he might blossom a la an ex-Beatles George Harrison, or post-Vince Clarke Martin Gore were soon to crumble. The best songs (the first 45, "Monte Carlo," the driving "It Takes One to Know One") have absolutely nothing to do with the Hoopling of old; the worst (pretty much the rest of the record) are those which admit that fact. Mott emerged a dour, dry little record, its contents content to scour the rockiest edges of the old band's charm, but with none of the humor, none of the elan, and certainly none of the temperamental flash which made the original band so special. And to think, this was only their first album.
(allmusic.com/album/drive-on-mw0000736577)
01. A1 By Tonight (03:41)
02. A2 Monte Carlo (04:34)
03. A3 She Does It (03:31)
04. A4 I'll Tell You Something (04:37)
05. A5 Stiff Upper Lip (04:21)
06. B1 Love Now (02:47)
07. B2 Apologies (00:48)
08. B3 The Great White Wail (05:07)
09. B4 Here We Are (05:25)
10. B5 It Takes One To Know One (04:26)
11. B6 I Can Show You How It Is (03:03)
При желании можно посмотреть все мои публикации на сайте. Приятного прослушивания.
Жмём и смотрим (Click to see all of my posts)!Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.