Innerspace - The Last Sign 2024

Innerspace - The Last Sign 2024

Исполнитель: Innerspace Альбом: The Last Sign Жанр: Progressive Rock Год: 2024 Страна: Canada (Montréal, Québec) Лейбл: Innerspace Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR7 Разрядность: 24bit / 48kHz Stereo Размер: 654 MB Инфо: bandcamp Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
Innerspace - The Last Sign 2024

Innerspace - The Last Sign 2024

Исполнитель: Innerspace Альбом: The Last Sign Жанр: Progressive Rock Год: 2024 Страна: Canada (Montréal, Québec) Лейбл: Innerspace Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR7 Разрядность: 24bit / 48kHz Stereo Размер: 654 MB Инфо: bandcamp Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
15 11, 2024
Rockets - The Final Frontier 2024

Rockets - The Final Frontier 2024

Исполнитель: Rockets Альбом: The Final Frontier Жанр: Space Rock Год: 2024 Страна: France (Paris) Лейбл: Intermezzo Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR6 Разрядность: 24bit / 44.1kHz Stereo Размер: 651 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
Rockets - The Final Frontier 2024

Rockets - The Final Frontier 2024

Исполнитель: Rockets Альбом: The Final Frontier Жанр: Space Rock Год: 2024 Страна: France (Paris) Лейбл: Intermezzo Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR6 Разрядность: 24bit / 44.1kHz Stereo Размер: 651 MB Инфо: wiki Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy»
15 11, 2024
Thy Catafalque - XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek 2024

Thy Catafalque - XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek 2024

Исполнитель: Thy Catafalque Альбом: XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek Жанр: Avant-Garde Black Metal, Folk Metal Год: 2024 Страна: Hungary (Makó) Лейбл: Season of Mist Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR6 Разрядность: 24bit / 48kHz Stereo Размер: 659 MB Инфо: bandcamp Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy» Tamás Kátai has a vision that extends far beyond his native Hungary, but Thy Catafalque’s twelfth album is tied to the past in more ways than one.
Thy Catafalque - XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek 2024

Thy Catafalque - XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek 2024

Исполнитель: Thy Catafalque Альбом: XII: A gyönyörű álmok ezután jönnek Жанр: Avant-Garde Black Metal, Folk Metal Год: 2024 Страна: Hungary (Makó) Лейбл: Season of Mist Формат: FLAC (tracks) Official DR value: DR6 Разрядность: 24bit / 48kHz Stereo Размер: 659 MB Инфо: bandcamp Залито на: XFile (3% восстановление) «Exclusive for Lossless-Galaxy» Tamás Kátai has a vision that extends far beyond his native Hungary, but Thy Catafalque’s twelfth album is tied to the past in more ways than one.
15 11, 2024
Архивы
Ноябрь 2024 (367)
Октябрь 2024 (869)
Сентябрь 2024 (740)
Август 2024 (630)
Июль 2024 (684)
Июнь 2024 (604)
full-date Автор: ALLexxess, 7 июня 2011, Комментариев: 3, Просмотров: 2 962

Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006

Lossless Galaxy Release

Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006

Jody Grind: 2 Albums ● 1969 One Step On / 1970 Far Canal
Strange Days Records Japan Mini LP 2006


Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006


Исполнитель:
Jody Grind
Альбомы:
--------------------------------------------------
1969 One Step On (Strange Days Records Japan 2006)
Strange Days POCE-1083

--------------------------------------------------
1970 Far Canal (Strange Days Records Japan 2006)
Strange Days POCE-1084

--------------------------------------------------
Информация:
Ⓟ & © 2006 Sanctuary Records Group Ltd. Exclusive License to Strange Days Records in Japan
Distributed by Universal Music K.K. / Made in Japan
Series: British Rock Mesterpiece Part 18

Жанр: Rock / Psychedelic Rock / Progressive Rock
Год: 2006
Формат: FLAC / Level 8 (img + *cue + log, AccurateRip)
Качество: lossless
Covers: format PNG 600dpi, full scans
Размер:
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Каждый CD можно скачать отдельно
Each CD can be downloaded separately

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Залито на: FileSonic + Hotfile + Fileserve (3% восстановление)

Cardboard sleeve (mini LP) reissue of Jody Grind's. Part of a two-album with Obi-strip and insert of notes mostly in Japanese. Features latest remastering (2006 version).

Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006


old-rock.ru
Jody Grind - английский коллектив прогрессивного рока. К огромному сожалению, этот ансамбль не достиг тех вершин, которых заслуживал и сейчас их диски являются украшением коллекции лишь истинных любителей британской сцены рубежа 60х 70х годов. И это несмотря на то, что почти все участники в дальнейшей карьере смогли принять участие во многих гораздо более известных группах. Первый состав Jody Grind был собран под руководством клавишника виртуоза Тима Хинкли (Tim Hinkley), пригласившего для записи альбома Айвана Загни (Ivan Zagni) и Барри Уилсона (Barry Wilson). Первоначально, не осмелившись исполнять партии бас гитары самостоятельно, к записи был подключен старый знакомый Тима Луис Ченнамо. Хотя имя последнего часто возникает в связи с этим коллективом, его роль была сведена к минимуму. На "One step on", который вышел в конце 1969 года, главную роль на себя взял Хинкли. Возможно, из-за недостатка опыта, либо еще по каким причинам, но пластинка получилась очень не ровной. Занявшая целиком первую сторону четырех частная заглавная композиция (включающая в себя оригинальную обработку песни Rolling Stones Paint it black) звучала довольно необычно и явно в духе тенденций того времени, хотя, на мой взгляд, была несколько затянута. Вторая сторона наглядно продемонстрировала, что музыканты еще совершенно не определились с направлением. Три из четырех композиций радикально отличались друг от друга (от джаз-рока до хард-блюза и рок'н'рола). Почти сразу после записи Загни и Уилсон покинули Jody Grind. Идея создания собственного коллектива все не покидала голову Хинкли, и к возрождению ансамбля он подошел гораздо профессиональнее. Состав дополнили великолепный гитарист Берни Холланд (Bernie Holland) и отменный барабанщик Пит Гавин (Pete Gavin). Второй альбом "Far canal" 1970 года, звучал совершенно не похоже на своего предшественника. Теперь орган Хинкли отошел на второй план, позволив в полной красе проявить себя Холланду. Именно благодаря его гитарным партиям каждая из композиций звучит непохоже на творения своих современников. Роль Тима сводилась к созданию отличного бэкграунда и не столь сильного, но подходящего вокала (кстати, он, наконец, полностью освоил бас на педалях своего хаммонда). Стилистически альбом можно охарактеризовать как мощный почти хардовый джаз-рок с легким оттенком тяжелого блюза. Но самое главное другое - музыканты, наконец, нашли свое лицо и определились с направлением. Каждая из композиций была на своем месте и не контрастировала с остальным материалом. Отсутствие коммерческого успеха заставило музыкантов заняться сессионной работой и оставить коллектив без развития, что очень обидно, так как на вторых ролях им более не удалось раскрыть весь свой потенциал. Гавин далее играл в группах Эла Стюарта (Al Stewart) и Алберта Ли (Albert Lee). Холланд входил в состав Hummingbird и Stealer's Wheel. Но наибольший успех выпал на долю Хинкли. За свою более чем тридцатилетнюю карьеру он работал с такими музыкантами как Роджер Чепман (Roger Chapman), Девид Ковердейл (David Coverdale), Мик Патто (Mick Patto), Крис Фарлоу (Chris Farlowe). Ему выпала честь сотрудничать с такими коллективами как Dr. Feelgood, Humble Pie, Whitesnake, Thin Lizzy, Streetwalkers, Snafu и многими другими. Но вот под его непосредственным руководством такого замечательного коллектива как Jody Grind больше не было и, к сожалению, не будет.

Allmusic / Biography by Richie Unterberger
British progressive rock band Jody Grind issued two obscure albums combining hard rock, jazz, blues, and classical influences with lineups emphasizing Hammond organ, guitar, and drums. Prone to long instrumental riffing and rather ponderous, stern original material, they were similar to other very early organ-oriented U.K. progressive rock acts. But they did not possess the originality, or songwriting or vocal talent, to match well-known exponents of the style such as the various groups in which organists Keith Emerson, Vincent Crane, and Brian Auger played. The mainstay of Jody Grind was Hammond organist Tim Hinkley, who'd played in the Bo Street Runners (who for a time also included drummer Mick Fleetwood) and the Chicago Line Blues Band. Hinkley then formed a band to back British singer Elkie Brooks, but though they never ended up backing the vocalist, he and the two other musicians, guitarist Ivan Zagni and drummer Martin Harriman, decided to form a group of their own at the end of 1968. Initially called Nova, they changed their name to Jody Grind (after a song by jazzman Horace Silver). By the time they signed to Transatlantic in April 1969, Barry Wilson had replaced Harriman on drums. Renaissance bassist Louis Cennamo (previously in the Chicago Line Blues Band and later in Armageddon) was not a member, but helped out on their 1969 debut album, One Step On, which also included brass arrangements. Shortly after its release, the band's personnel overturned with the departure of Zagni and Wilson. Hinkley kept the band going with new guitarist/singer Bernie Holland and drummer Pete Gavin, opting for a somewhat more eclectic and hard rock-oriented (and less jazz-influenced) approach on 1970's Far Canal. Neither album made a commercial impact, however, and they broke up around the time Far Canal was released. Hinkley later played in Vinegar Joe (who also included Elkie Brooks and Robert Palmer) before becoming a session musician.

jodygrind.com
Exactly why Jody Grind seem to have been written out of rock history is hard to fathom. At the very least, both of their albums deserve the cult status of impressively realised period pieces. Named after an old Horace Silver tune and fronted by ace keyboardist Tim Hinkley (later of Vinegar Joe, and countless sessions with Snafu, Bad Company, Thin Lizzy and the rest), Jody Grind were an ambitious, uncompromising and ultimately short- lived attempt at blending jazz and blues with prog. Signed to one of the UK’s first independent labels, Transatlantic, they released two albums, One Step On (1969) and Far Canal (1970). Echoes of The Nice abound throughout One Step On, especially on the 18-minute title track: a freewheeling fusion of four tracks in one culminating in an energetic reworking of the Stones Paint It, Black. Elsewhere, the trio shine on the slow burning blues of USA, before winding up with the gloriously incongruous Chuck Berry tribute Rock’n’Roll Man. Recorded with a reshuffled line-up, Far Canal has a bluesier and less overtly jazz mood than its predecessor, with Jump Bed Jed, Bath Sister and the protoenvironmental protest of Plastic Shit, recorded live at the Roundhouse, providing its best moments.
Grahame Bent, Record Collector Magazine


Rip by ALLexxess



Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006

1969 One Step On
Original release: Transatlantic Records (UK) / TRA210 / 1969

Allmusic / Review by Richie Unterberger
Jody Grind's debut album was early progressive rock with a somewhat jazzier orientation than most such bands, though the playing was a good sight more impressive than the singing and songwriting. There's a fairly grim tone to the original material, all (save a cover of the Rolling Stones' "Paint It Black") written by Tim Hinkley and Ivan Zagni, who wrench extended heavy blues and jazzy solos out of their organ and guitar, respectively. The showcase is an 18-minute, four-part suite, "One Step On," that - like many long rock tracks of the time - goes on for way too long, incorporating horn fanfares, lurching tempos, and operatic vocals (and, yes, a drum solo). Shown to best advantage on "Little Message" and the most appealing song on the album, "Night Today," Hinkley's skilled Hammond organ work stands up well to the keyboards of well-known early prog rockers like Keith Emerson, Vincent Crane (of the Crazy World of Arthur Brown), and Brian Auger. But he didn't have material or singers on the same level as any of those more celebrated musicians did, nor did he establish as strikingly identifiable an instrumental style.
* Louis Cennamo (tracks: 1.4, 2, 5) - bass / * Barry Wilson - drums
* Ivan Zagni - Guitar / * Tim Hinkley - organ, piano, vocals / Bernie Holland - guitar

201MB (2 Part) + 140MB (1 Part)

01 One Step On
(a) In My Mind
(b) Nothing At All
(c) Interaction
(d) Paint It Black
-
02 Little Message
03 Night Today
04 U.S.A.
05 Rock 'N' Roll Man

EAC log - AccurateRip


audiochecker / auCDtect


Spectrum / Matrix


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.



Jody Grind: 1969 One Step On / 1970 Far Canal ● Strange Days Records Japan Mini LP 2006

1970 Far Canal
Original release: Transatlantic Records (UK) / TRA221 / 1970

Allmusic / Review by Richie Unterberger
Jody Grind's personnel changed substantially between the recording of their first album, 1969's One Step On, and their second and final one, 1970s Far Canal. Tim Hinkley was still on keyboards, but there was a new guitarist, Bernie Holland (who also did some singing), as well as a new drummer to complete the trio, Pete Gavin. As expected, the sound of the group, while still in the early British serious progressive rock bag, changed as well - sometimes for the good, sometimes for the worse. The jazzy inclinations of the debut were mostly gone, save the atypically tasteful instrumental "Ballad for Bridget." On "We've Had It" and parts of "Vegetable Oblivion," there was a classical melodic influence that was more accessible than anything on the first album, as well as somewhat more in line with what groups such as Yes were doing, though Jody Grind were far less cheerful. "Bath Sister," however, could have been the work of an entirely different band, sounding as if they were trying to imitate Cream with an organ-guitar-drums lineup - and not doing so very well. And so it went for the rest of this very erratic record, where the quite accomplished chops of the players were totally overwhelmed by the mediocrity of the material, as well as their willingness to spin off into overlong instrumental sections with tedious riffs. They really didn't have enough in the way of songs to justify an LP, but that didn't keep them from filling up space with heavy, somber organ-guitar interplay. And while the presence of three consecutive tracks titled "Plastic Shit," "Vegetable Oblivion," and "Red Worms and Lice" might lead you to expect something Frank Zappaesque, in fact these in the main are pretty boring, insubstantial period progressive hard rock pieces, "Plastic Shit" descending into some shameless (deliberately ironic, one can only hope?) sub-Robert Plant vocalizing.
* Bernie Holland - acoustic guitar, electric guitar, bass guitar, vocals
* Pete Gavin - drums, percussion
* Tim Hinkley - organ, piano, electric piano, vibraphone, vocals

201MB (2 Part) + 153MB (1 Part)

01 We've Had It
02 Bath Sister
03 Jump Bed Jed
04 O Paradiso
05 Plastic Shit
06 Vegetable Oblivion
07 Red Worms & Lice
08 Ballad For Bridget

EAC log - AccurateRip


audiochecker / auCDtect


Spectrum / Matrix


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
Теги: Jody Grind

Комментарии (3)

Добавить комментарий!

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
kottisha
1 сентября 2011 21:53
  • Нравится
  • 0
Спосибо!Совсем неплахо, особенно 1970 Far Canal.

aktimel
16 июня 2011 23:43
  • Нравится
  • 0
прекрасно настроены гитары

danilo
8 июня 2011 07:53
  • Нравится
  • 0
Thanks for sharing these records in such
high quality edition.


2009-2024 © Lossless-Galaxy
Все права защищены